ПРОЈЕКАТ ГРАЂАНИН ИЗ УГЛА НАСТАВНИЦЕ ДЕМОКРАТИЈЕ И ЉУДСКИХ ПРАВА

Наша школа већ годинама успјешно учествује на такмичењу из Демократије и људских права на тему „Пројекат грађанин.“Важно је напоменути да су наши ученици и наставници учествовали на овом такмичењу и много прије него што је Демократија уведена као обавезан предмет у основне школе.

Кроз „Пројекат грађанин“ наши ученици су се бавили многим проблемима који постоје у школи и локалној заједници као што су:

  • „Пси луталице у Градишци“,
  • „Пораст вршњачког насиља у нашој школи“,
  • „Непрописно одлагање отпада“,
  • „Загађивање животне средине“,
  • „Непримјерено облачење ученика наше школе“  као и многим другим.

Неке од проблема ученици су успјешно ријешили или указали одговорним људима на уочени проблем и тако направили помак у његовом рјешавању.

Управа школе , прије свега директор , педагог и психолог пружају максималну подршку наставнику демократије и ученицима у реализацији „Пројекта грађанин“. Доказ успјешене сарадње наставника демократије и Управе школе је освајање бројних награда на такмичењима из Демократије. У посљедње три године(откад је Демократија уведена као обавезан предмет) наша школа је освајала прво мјесто на општинском такмичењу , а остварила  је и запажен успјех на регионалном такмичењу (најбоља документација и графички приказ портфолија).

Међутим, и ранијих година смо  на овом такмичењу заузимали висок пласман,тако да смо на подручју наше општине а и шире препознатљиви као добри реализатори „Пројекта грађанин.“

Постигнути успјеси су нам мотив да наставимо даље и остваримо више. И даље ћемо оспособљавати наше ученике за разговијетно исказивање личних ставова , развијати критичко мишљење , комуникацијске способности и интерперсоналне односе између ученика. Учићемо ученике КАКО  да мисле , а не ШТА да мисле. Настојаћемо формирати информисане  ,активне и опредијељене грађане који ће се активно укључити у живот локалне заједнице и учествовати у процесима доношења одлука и одговорноног одлучивања.

Сматрамо да је Патрик Ватсон био у праву кад је рекао:

“Дјеца се не рађају  са вјештином демократског рјешавања проблема, али се рађају са једном од кључних компоненти те вјештине жељом да кажу своје мишљење.”