У изради се полази од :
– Сазнања о превенцији насиља у породици
– Истраживања ставова ученика школе о насиљу у породици и анализе овог проблема у Школи
– Постојећих програма који се остварују у Школи , а односе се, дијелом, на активности превенције насиља у породици :
- Програм васпитног рада у одјељенској заједници , од 1-4 разреда
- Програм сарадње школе и породице , посебно дио педагошког образовања родитеља
- Програм развоја вјештина ученика 1.разреда са идентификованим ризичним ( и насилним ) понашањима
- Програм оснаживања- подршке ученицима жртвама вршњачких насилних понашања у школи
- Програм сарадње школе са локалном заједницом
Циљ:
– Освијетлити ученицима,родитељима , наставницима-посебно одјељенским старјешинама проблем насиља у породици
– Подизати свијест о постојању насиља у породици – код ученика, родитеља и наставника и потреби превенције
– Подизати ниво знања и вјештина ученика, родитеља, наставника о могућим начинима превенције насиља у породици
– Подизати ниво свијести о потреби пријављивања насиља у породици
Акциони план активности
Програм |
Програмски садржаји |
Носилац,задужен за реализацију |
Вријеме реализације |
|
1.Програм васпитног рада у одјељенској заједници
.
|
1.раз.
-насиље и превенција
-врсте насиља и коме се обратити за помоћ
-Коминикација
-Притисак вршњака
-Управљање емоцијама ,галерија Е,
– доношење одлука
2.раз.
– и вербално насиље боли
-како помоћи пријатељу у невољи
-самопоуздање, притисак вршњака, реаговање на увјеравање
– одговор на притисак
– мијењање осјећања
– ја сам неко ко…
3.раз
– развој сампоуздања
– властите вриједности
– развој самопоштовања
– комуникација
-плакање у себи
4.раз.
– комуникација, Ја говор“
-одвајање од блиских особа
– идентификација са позитивним узорима
– процјењивање себе
– моје улоге
– однос са родитељима
-приватност
-усамљен сам |
Одјељ. старјешине |
Септембар – јуни |
|
2.Идентификација одјељења
првог разреда , а затим и
ученика са индикаторима насилног понаашања
|
|
Педагог, психолог у сарадњи са предметниом наставницима и одјељенским старјешинама |
Септембар, октобар |
|
Истраживање присуства облика насиља идентификованим одјељењима првог разреда
|
Израда упитника, примјена и обрада, |
психолог
|
Новембар |
|
Додатна радиoница за идентификована одјељења 1,2 разреда |
“ Ненасилна комуникација- активно слушање, емпатија,кораци NNK |
Педагог, психолог |
Новембар -фебруар |
|
Информисање родитеља о присуству облика насилног-неприлагођеног понашања , активности |
Резултати истраживања у одјељењу , активности школе , на развоју вјештина комуникације и очекивања – задаци родитеља-породице |
Педагог ,психолог са одјеље. старјешинама |
Децембар-фебруар |
|
Педагошко образовање родитеља
А)тематски родитељски састанци у одјељењима 1,2.раз.
Б)педагошки кутак за родитеље |
-Презентација “ Насиље у породици , ненасилна комуникациија,2.раз,
– Радионица „ Родитењске вјештине комуникације са адолесцентом „1.2.раз
-Насиље у породици- информације |
Одјељ.е старјешине
Психолог,педагог
Педагог/психолог |
Фебруар-март
Фебруар –март
Јануар – јуни“ |
|
Радиониаца“ Насиље у породици , не затварајмо очи „ |
-израда писмене припреме радионице, НУП – не затварајмо очи „
-истраживање информација
-дискусија – расправа у ОЗ
-израда портфолија у ОЗ |
Одјељенске старјешине |
Фебруар, март |
|
Изложба портфолија „
Насиље у породици „ |
-Постављање Изложбе „ Насиље у породици“најуспјешнијих портфолија |
Педагог са
Ученицима |
Март- април |
|
Мирна протестна шетња „ Против насиља у породици „ |
Припрема |
Савјет ученика , координатрор, директор |
мај |
|
Рад на пројкту“ Насиље у породици „ |
– Истраживање, презентација у школи , СО
– Упуићивање иницијатива СО: а)за повезивање субјеката налокалном нивоу и б)досљедним провођењем улоге и задатака свих субјеката |
Наставник Демократије и људских права |
Фебруар-мај |
|
|
|
|
|
|
|
Приједлог програма : Радмила Циглер, проф. педагог