BOSNA I HERCEGOVINA

FEDERACIJA BOSNE I HERCEGOVINE

HNK

GRAD  MOSTAR

JU IV OSNOVNA ŠKOLA

SALKE ŠESTIĆA  23

TEL: 551 463 554 225 554 226

FAX:551 463

e-mail ivosnovnamo@yahoo.com

www.cetvrtamo.com

 

IZVJEŠTAJ

Projekt „Izbor najdemokratičnije škole u Bosni i Hercegovini“

 

Klima u razredu i školi

6

1.ŠKOLA PROMOVIRA VRIJEDNOSTI LJUDSKIH PRAVA I ODGOVORNOSTI, PRAVEDNOST, JEDNAKOST, KULTURNU RAZLIČITOST, SARADNJU, SOLIDARNOSTI NENASILJE:

U okviru realizacije GPRŠ IV OŠ i OŠ “Ivana Gundulića”, zajednički je realizovano druženje osnovaca u Trening centru naše škole. Druženje je realizovano u ugodnom ambijentu, o temi “Moja vjera je…”.Zasigurno jedno lijepo iskustvo za učenike/ce VI, VIII i IX razreda zajedno sa nastavnicima i direktoricama Škola.

1

27.2. 2015. Olimpijada za očeve je realizovana u okviru uspješne saradnje škole i porodice. Važna uloga očeva kao modela sa kojim se djeca identificiraju. Očevi, tate, babe su danas pokazali osobine, samouvjerenost, spremnost za druženje, međusobno uvažavanje, snagu, ali i nježnost. Danas su djeca bodrila očeve u igrama: “nađi slovo”, “prepoznaj svoje dijete”, “presvuci bebu”, “konop”, “kokice”, “trcanje vezanih nogu – trcanje na tri noge”,”štafetna igra” i “ispijanje soka”. Roditelji, djeca i nastavnici su izrazili zadovoljstvo i pozitivne komentare

2

Na inicijativu Vijeća roditelja i Vijeća učenika JU IV osnovne škole u Mostaru uspješno je realizovan projekat „Škola-Školi, IV osnovna-Prvoj osnovnoj, Mostar-Maglaju.
Učenici, roditelji i nastavnici IV osnovne škole su učenicima Prve osnovne škole za uspješniju Novu 2015 –u godinu poklonili 353 dječija paketića da izmame toliko dječijih osmijeha.
Cilj ove akcije je realizovan. Ostvarili smo prijateljsku vezu u periodu poplave i sada kada je Prva osnovna škola u Maglaju obnovljena.
Aktivnosti Škola-Školi je uspješno realizovana zahvaljujući dobrim,humanim ljudima koji su spremni pomoći jedni drugima.Posebna zahvalnost BHTelecom doo Mostar za omogućen prevoz poklona. Prijateljstvo ove dvije škole će se nastaviti i u budućnosti.
Slike iz Mostara i Maglaja govore o uspješnosti akcije.

3

2. ŠKOLA REFLEKTUJE VISOK NIVO INDIVIDUALNE I KOLEKTIVNE ODGOVORNOSTI ZA INDIVIDUALNI I KOLEKTIVNI USPJEH:

  1. mart 2015.

Dječije stvaralaštvo o temi “Proljeće”. Sve aktivnosti su rađene kroz pet različitih centara: bosanski jezik, matematika, likovna i muzička kultura, tjelesni. Cilj časa je pomoći učenicima da shvate opravdanost principa zajedništva pri rješavanju što više zadataka kako bi njihov uspjeh, ali i uspjeh cijelog odjeljenja, bio što bolji.

4

U okviru realizacije oglednih časova, još jedan čas sa naglaskom na zdravu ishranu.

5

Učenici IV 3 odjeljenja realizovali performans, kroz glumu i dramski tekst Reumatični kišobran.
Zaključak učenika je da je ruzan, bolestan i napušten kišobran postao suncobran jer su mu njegovi prijatelji cvjetovi dali jednu laticu i učinili ga lijepim i posebnim (6.4.2015.)

6 7

3. ODNOSI MEĐU NASTAVNICIMA, UČENICIMA I DRUGIM ŠKOLSKIM OSOBLJEM REFLEKTUJU OTVORENOST, MEĐUSOBNO POŠTOVANJE, DEMOKRATSKU KULTURU I SARADNJU:

12. februar 2015.

Danas je u našoj školi u Trening centru realizovan “Otvoreni sat”, za učenike ( V i VI razreda ), koji su postigli odličan uspjeh iz svih predmeta. Učenici su razgovarali o temama: “Šta me motiviše da budem odličan/na?”, “Prednosti i specifičnosti JU IV OŠ”,jedno ugodno druženje sa direktoricom i školskim pedagogom, uz prigodne kolače. Cilj Otvorenog sata je motivisati učenike da nastave sa odličnim rezultatima, ali i da iskoriste priliku da budu još bolji.

8

Danas je u našoj školi svečano obilježen Međunarodni dan žena, nastavnice su uživale u prigodnim muzičkim numerama, poslasticama i cvijećem. Svečanosti su se pridružile i naše nastavnice koje su u zasluženoj penziji.

9

4. ŠKOLA NJEGUJE RAZLIČITOSTI I EKSPLICITNO ZABRANJUJE BILO KAKVU FORMU OBEZVREĐIVANJAI DISKRIMINACIJE UČENIKA PO OSNOVU SPOLA, NACIJE, ILI ETNIČKE PRIPADNOSTI , RELIGIJE, JEZIKA,   RASNE  PRIPADNOSTI ILI SPOSOBNOSTI:

U okviru realizacije GPRŠ IV OŠ i OŠ “Ivana Gundulića”, zajednički je realizovano druženje osnovaca u Trening centru naše škole. Druženje je realizovano u ugodnom ambijentu, o temi “Moja vjera je…”.

Zasigurno jedno lijepo iskustvo za učenike/ce VI, VIII i IX razreda zajedno sa nastavnicima i direktoricama Škola.

10 11

5. UČENICI PRATE I UČESTVUJU U RIJEŠAVANJU SLUČAJEVA ISKLJUČIVANJA MARGINALIZACIJE I DISKRIMINACIJE:

OCJENJIVANJE  (NI) JE PRAVEDNO ZA SVE ! – otvorena diskusija učenika  i nastavnika.

12

U ponedjeljak, 25.2.2013. god. održana je aktivnost u okviru kampanje ”Kakvu školu želim?”. Direktorica Seada Kuštrić, prof. razgovarala je sa učenicima VII razreda koji su dali prijedloge i sugestije za školu po mjeri savremenog učenika. Očekuje se i dalji rad sa učenicima starijih razreda.

13

Pozivamo učenike/ce naše škole, da se pridruže obilježavanju “Dana sigurnijeg interneta 2015”,kojeg organizuje Međunarodni forum solidarnosti – EMMAUS (MFS-EMMAUS) i učestvuju u nagradnom kvizu koji će biti realizovan 10.2.2015. godine od 9:00 do 17:00 sati, i osvoje vrijedne nagrade: pametni telefon i foto aparat (UPUTSTVO za učešče se nalazi u fotografijama albuma Dan sigurnijeg interneta 2015)

14

6.U ŠKOLI SE OTVORENO RAZGOVARA O KONTRAVERZNIM TEMAMA:

OCJENJIVANJE (NI) JE PRAVEDNO ZA SVE ! – otvorena diskusija učenika i nastavnika.

15

7. ŠKOLA IMA MJERE I PROCEDURE ZA MIRNO RJEŠAVANJE SUKOBA SA KOJIMA SU SVI DOBRO UPOZNATI I KOJI SE REDOVNO PRIMJENJUJU NA SVIM NIVOIMA:

0% TOLERANCIJE NASILJU
U ŠKOLAMA
PROGRAM PREVENCIJE NASILJA
U ŠKOLAMA
HERCEGOVAČKO-NERETVANSKOG
KANTONA

16

Signalizacija tolerancije

17


INDIKATOR 1.

ŠKOLA PROMOVIRA VRIJEDNOSTI LJUDSKIH PRAVA I ODGOVORNOSTI, PRAVEDNOST, JEDNAKOST, KULTURNU RAZLIČITOST, SARADNJU, SOLIDARNOSTI NENASILJE:

Dana,13. Maja 2015. godine održan sastanak  Vijeća roditelja i Vijeća učenika

18

Na sastanku Vijeća roditelja, Vijeća učenika i nastavnika, sa ciljem promovisanja ljudskih prava i odgovornosti, pravednosti, jednakosti, kulturnih različitosti, saradnje, solidarnosti i nenasilja, osnovan je Savjet za zaštitu ljudskih prava. Savjet čine po 3 predstavnika: učenika, roditelja, nastavnika, stručni saradnik i član Školskog odbora.

19

Predstavnici roditelja:Selimotić Majra, Tanović Amer, Alikalfić Maja, predstavnici učenika: Ždralić Almedina, Danis Đuliman, Husein Marić. Predstavnici nastavnika: Elvira Šehović, Semira Rizvanović. Stručni saradnik je Mirza Trbonja, pedagog škole i predstavnik školskog odbora je Belma Hubana.

 

Uloga i zadaci savjeta za zaštitu ljudskih prava su: obrazovanje o ljudskim pravima, savjetodavni rad sa počiniocima diskriminascija,procjena (evaluaciaj) ljudskih prava u školama, koninuirano praćenej zaštite ljudskih prava u školi, promoviranje zaštite lkjudskih prava u školi.